Kde su Trampske osady?

30. júla 2011, luckyslevin, Nezaradené

V dnesnom „rychliku“ udalosti a hry na cervenych a modrych prisla na mna nostalgia na „stare“ casy.
Boli sme mladi a vacsina z nas skoncila skolu ked nas chytil tramping.
V mojom regione je to 80 rocna tradicia a nie je cudo ze sme mali svoje „vzory“.
A  tak sme zacali vnimat co je Potlach a Slezina.
Po niekolkorocnom „chodeni“ do hor sme sa rozhodli ze zalozime Osadu.
Vznikla otazka aky dame osade nazov. Po dlhsej debate a hadkach vzisiel jednoznacne nazov Osada “ Mohykan „.
Ej veru,ked sa dnes obratim spat do desiatok rokov pozadu mi je naozaj luto.
Chapem ze Vam mladsim to dnes asi nic nehovori ale v dobe ked neexistoval IPhone,Internet a PC tak to „mozno“ bola bohumilna cinnost.
Zvlast po tom ako dnes vidim pred nasim „cinziakom“ grupujuce sa skupinky „nast“ rocnych bez prace a sosajuc vsetko co sa da skonzumovat.
A tak sme zacali ako „vymenovani“ osadnici.
V com vlastne spocivalo „gro“ nasich aktivit ?
Zacali sme cistit studnicky, poctivo sme z nasich lesov znasali plne vrecia odpadkov. Robili sme akcie pre deti …….atd.
Preco ta moja nostalgia ?
Dnes ked sa pozriem na mladych zufalcov vrhnutych do „virivky“ zivota mi to pripada mozno zvlastne.
Doba pokrocila a priroda ustupila obyvackovym teplotam pri PC a Facebooku.
Krive chrbtice a charakteri ma usvedcuju ze ta nasa doba bola naozaj KRASNA.
Ozaj, a kde su dnes Trampske osady ?
Par ich poznam ked vezu kopu piva a „chlastu“ na oslavu lesa a prirody.